Alethea

...kryszta³owa wyspa


  • Index
  •  » sesje
  •  » bez przebaczenia - zasady/mechanika

#1 2009-08-13 17:48:00

Krzemien

Nowy u¿ytkownik

Punktów :   

bez przebaczenia - zasady/mechanika

Na wstêpie kilka zasad dotycz±cych prowadzonej przeze mnie przygody, jak równie¿ krótkie zapoznanie siê z osobami bior±cymi udzia³.

Poniewa¿ Ja (<-ten wiêkszy) w roli MG nie posiadam ¿adnych wiêkszych mo¿liwo¶ci ni¿ wy (<-ci mniejsi) w roli graczy, ustalê kilka zasad by gra³o nam siê ³atwo i przyjemnie, a przede wszystkim by wszystko by³o dopiête do koñca.
1. Ka¿dy z was ma równe prawa.
Zezwalam na stworzenie dowolnego profilu psychologicznego z uwzglêdnieniem wszelkich tego ograniczeñ i konsekwencji.
Zezwalam na odgrywanie dowolnej rasy podstawowej.
Zezwalam na odgrywanie dowolnej profesji, poza pó³bogiem, jak równie¿ dowolnego po³±czenia profesji - równie¿ te opisane "decyzja mg" - uwa¿am i¿ jeste¶cie na tyle duzi i rozs±dni by wiedzieæ co z tym po³±czeniem zrobiæ mo¿ecie wy jak i ja.
Zezwalam na odgrywanie "prostego cz³owieka" (osoby prostej duchowo jak i nie posiadaj±cej historii ani celów w ¿yciu) jak równie¿ "wielkiego herosa" (postaæ wielce poziomow±, z wyolbrzymionymi znajomo¶ciami/majêtno¶ciami/itd), lecz zalecam dla dobra waszego aby by³y to postacie u¶rednione do 3 poziomu w³±cznie, a co za tym idzie - proponujê wylosowanie ów postaci, któr± zamierzamy sobie odgrywaæ w realnym ¶wieci i posiadaæ jej parametry przed oczyma i pó¼niej kierowaæ siê nimi w dzia³aniu postaci - bo jakby nie by³o jestem zwolennikiem umiarkowanego dozowania mechaniki i fabu³y jednocze¶nie.
2. Ka¿dy z was ma te same obowi±zki i ka¿dego z was tycz± siê te same prawa.
Dla zachowania przejrzysto¶ci wypowiedzi zalecam by narracyjn± czê¶æ wypowiedzi prowadziæ pismem podstawowym, czê¶æ przemy¶leñ swej postaci kursyw± za¶ wypowiedzi docelowe w kolorze - odpowiednim dla ka¿dej postaci. Poniewa¿ jestem pierwszy podwórkowym prawem pozwolê sobie przypisaæ kolor czerwony.
Nie dopuszczalne jest pos³ugiwanie siê kolorem bia³ym lub czarnym z przyczyn oczywistych.

zatem wypowiedzi winny wygl±daæ mniej wiêcej tak:
"
Kiedy wszed³ do ciemnego przedsionka serce szybciej zaczê³o mu biæ w piersi. Co ja tutaj robiê. - Jest tu kto? - Zawo³a³.
"
Oczywi¶cie ró¿nica w czcionkach i pisowni nie musi byæ ujêta w p³ynnych przej¶ciach. Kursyw± równie¿ mo¿ecie zapisywaæ zamierzenia i intencje swej postaci - krótko co¶ co chcecie przekazaæ dos³ownie.

3. Historia waszych postaci i owej przygody rozpoczyna siê do¶æ lu¼no i powiedzmy szczerze klasycznie - w karczmie. Jest to karczma ¶redniej jako¶ci, okre¶lona mianem zajazdu, posiadaj±ca wspóln± salê, szynkwas i schody na piêtro z pokojami do wynajêcia na nocleg. Karczmarzem jest cz³owiek o do¶æ sporej nadwadze  i poka¼nej d³ugo¶ci rudych w±sach. S³u¿ba liczy trzy kobiety do¶æ m³odego wieku i odpowiedniej urody by zachêciæ wiêcej klientów do zostania na jeszcze kilka kufli, jak równie¿ ¿onê karczmarza - kobietê wchodz±c± w ¶redni wiek o troszkê szerszych biodrach i znacznie bardziej obfitym biu¶cie ni¿ reszta kelnerek.  Ochrona jego jest ma³o widoczna lecz z pewno¶ci± profesjonalna.
Zajazd ów znajduje siê przy drodze prowadz±cej do Inhra Garu w odleg³o¶ci kilku dni od miasta.

Ka¿da z postaci do³±czaj±cych do sesji mo¿e w dowolny sposób opisaæ sw± postaæ i moment wkroczenia w tok przygody - kieruj±c siê zasad± kto pierwszy ten lepszy.
Postaæ mo¿e wej¶æ do karczmy, mo¿e równie dobrze w niej siedzieæ, wszystko zale¿y od was.

4. Pragn±³bym, aby ka¿dy z chc±cych wzi±æ udzia³ w owej sesji wpisa³ siê pod spodem i opisa³ siê w prosty sposób - nie konieczne jest opisywanie swej osoby metod± tabelkow±, nie musi byæ to schemat, ale na wasz w³asny gust najbardziej potrzebne rzeczy które wi(e)dzieæ mo¿na od rêki.. ukrywaæ nie bêdê - najorginalniejszy pomys³ jak równie¿ najbardziej odpowiadaj±cy mi pomys³ nagrodzê w odpowiedni sposób. Chcia³bym jednak na³o¿yæ jeden tylko wymóg - niech ka¿dy z was odnajdzie odrobinê grafiki która pomo¿e w wizualizacji waszej postaci czyli tzw. avatara.

5. Mechanicznie.
Poniewa¿ sesja ta ma równie¿ charakter testowy ustalam tymczasowo zasady ogólne:
- w zale¿no¶ci od natê¿enia akcji zmieniaæ bêdzie siê szybko¶æ czasu lecz w najwolniejszym wypadku dzieñ bêdzie up³ywa³ po 6 dniach rzeczywistych.
- w razie braku reakcji i interakcji gracza z rzeczywisto¶ci± przedstawion± jego dzia³ania bêd± obiera³y charakter defensywny i najmniej przeszkadzaj±cy innym.
- wszelkie niezrozumia³e kwestie i dodatkowe pytania proszê wyg³aszaæ nie w dziale sesji tocz±cej siê lecz na pm (wiadomo¶ci prywatnej) lub w tym temacie.

to chyba na tyle
¿yczê mi³ej zabawy

Offline

 

#2 2009-08-22 04:33:31

Krzemien

Nowy u¿ytkownik

Punktów :   

Re: bez przebaczenia - zasady/mechanika

od w³a¶nie tu poni¿ej
tu tu
tu¿ pod moim postem
je¶li to zrobisz ( profil , av i czê¶æ g³ówna czyli wprowadzenie swojej postaci ) to rozpocznie siê sesja - w nowym temacie który za³o¿ê

Offline

 
  • Index
  •  » sesje
  •  » bez przebaczenia - zasady/mechanika

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.050 seconds, 8 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.narutontsd.pun.pl www.totalconflict.pun.pl www.tibiaot.pun.pl www.dkk-rp.pun.pl www.psy24.pun.pl